Het einde is in zicht! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Nikki - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Nikki - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht!

Door: Nik

Blijf op de hoogte en volg Nikki

28 Maart 2009 | Guatemala, Guatemala-stad

Hallo Allemaal!
mijn tijd in La Florida loopt al bijna ten einde, nog 2 tot 3 weken in de gemeenschap en dan alweer richting Mexico.
Het onderzoek is weer helemaal op de rails en loopt (voor mijn gevoel) prima. Ik begin het steeds leuker te vinden, en ben ook echt nieuwsgierig naar de uitkomst van het onderzoek. Ik kan er natuurlijk wel al wat over zeggen maar hoe alles precies in elkaar zit zie ik nog niet helemaal want daarvoor is het teveel informatie.
We hebben ondertussen een wat ouder echtpaar als opa en oma geadopteerd en die zijn heel lief voor ons. Merel was gister jarig en Clara Luz (oma) zou wel even een kip voor haar verjaardag slachten. Dat vinden ze hier heel speciaal. Merel heeft het aanbod vriendelijk afgeslagen. Uiteindelijk heeft ze heel lekker vegetarisch (met worst) voor ons gekookt. Het begrip vegetarisch-zijn vinden ze hier maar raar en begrijpen ze ook niet helemaal. En terecht want de dieren en kippen hebben een heerlijk leven in de gemeenschap.
Dit weekend werk ik in Xela aan de tweede rapportage en nemen we afscheid van deze leuke stad want we zullen er niet meer terug komen (voorlopig;)).
De komende 2, 3 weken duiken we nog even helemaal in het onderzoek en daarna zal ik weer naar de bewoonde wereld komen als ontgroende-veldwerker (haha).
heel veel liefs, Nik

  • 29 Maart 2009 - 05:48

    Laura:

    hola vos :)
    i was just looking for xela people, found you and saw that you are doing research there. about what and what for, are you doing that? i just got very curious since i have been living there last year and could imagine it being quite difficult. hope you dont mind :) also that i am writing in english. ya son las 8 aqui y estoy bastante cansada para pensar en holandes ;)

    enjoy your time there!

  • 29 Maart 2009 - 16:36

    Roosmarijn:

    hee lieve nikki!
    wat fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat!ik wil als je in nederland bent precies weten wat je nu precies onderzocht hebt en wat de uitkosten zijn, ben heel benieuwd! je krijgt een dikke kus vanuit portugal waar ik nu ff zit voor school ( opzich ook niet verkeerd :)
    hoe gaat het verder met het missen van je vriendje enzo?? kus kus

  • 29 Maart 2009 - 20:55

    Merel:

    Ooooh wat gaat de tijd snel! Het is weer een top verhaal Nik, onze onderzoekjes gaan prima, we doen wat we kunnen he :)vanavond even ons laatste biertje voor de komende weken drinken en dan kunnen we er weer tegen aan:)

  • 31 Maart 2009 - 21:49

    Lottie:

    Super leuk om te lezen, Nikki de researcher! Zie je snel in de CC, neem je lekkere koffie mee?
    Xlot

  • 06 April 2009 - 18:14

    Ellen Boot:

    ik hoorde van Jan dat alles weer op de rails staat volgens je plan.Nog even door bijten en het resultaat is er naar als je thuis alles uit kan werken.

    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Nikki

ik ga er weer vandoor, dit keer Guatemala, met als doel daar mijn bachelor onderzoek in praktijk te brengen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 38822

Voorgaande reizen:

25 Januari 2009 - 27 April 2009

veldwerk Guatemala

04 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Peru

Landen bezocht: