La Florida - Reisverslag uit Colomba, Guatemala van Nikki - WaarBenJij.nu La Florida - Reisverslag uit Colomba, Guatemala van Nikki - WaarBenJij.nu

La Florida

Door: Nik

Blijf op de hoogte en volg Nikki

01 Maart 2009 | Guatemala, Colomba

Na een week in de gemeenschap begin ik eindelijk een beetje te wennen. Het was voor mij wel heftig om opeens afgesloten van de wereld te leven. Om 19uur is het donker en zie je geen hand meer voor ogen aangezien er geen elektriciteit is. Vanaf dat moment kun je alleen nog een beetje schrijven of lezen bij kaarslicht en is de dag eigenlijk al ten einde. Snachts hoor je de ratten tegen de muren op rennen en ben ik blij dat ik onder mijn klamboe lig. Elke dag rond 6u gaat de wekker want dan wordt het licht en kan de dag beginnen. We helpen in de gemeenschap en eten bij verschillende families. Het onderzoek moet nog een beetje op gang komen maar ik heb wel al met wat mensen gesproken en we hebben nog 7 weken. Ik zal een beetje van richting moeten veranderen want de situatie is in de gemeenschap veranderd en ik zal wat aanpassingen moeten maken in mn vraagstelling, maar er is genoeg interessants te onderzoeken dus dat komt vast goed.
Verder is de plaats heel erg mooi, het is heel tropisch en er staan eindeloos veel bananenbomen, koffiebomen en andere tropische planten. De gemeenschap zelf is erg arm en het is een totaal andere wereld dan Nederland. De overgang van Nederland naar Xela is stukken kleiner dan die van Xela naar La Florida, hoewel die laatste 2 maar een paar uur van elkaar vandaan liggen.
Verder zitten we alweer lekker onder de insectenbulten maar ook dat went!
Vanochtend zijn we om 5 uur opgestaan en hebben een uur gelopen naar de weg waar autos rijden, daar hebben we een pickup genomen naar Colomba, het dorp het meest in de buurt, nog 1 uur met de auto, tenslotte zit ik nu eindelijk achter de computer om iedereen te laten weten dat ik leef.
Ik hoop dat in Nederland ook alles goed gaat, ik krijg veel berichtjes over de financiele crisis, daar merk ik hier helemaal niks van.
Veel liefs, Nikki

  • 01 Maart 2009 - 14:53

    Chris:

    Joo Nikki,
    Tof om te lezen dat het goed met jullie gaat:-)!
    Ach die ratten was je hier ook wel gewend:P!
    Heel veel succes met jullie onderzoek en het is leuk om te volgen hoe het met jullie gaat:-)!

    Kus

  • 01 Maart 2009 - 20:31

    Hildegard:

    De verhalen samen met de foto's geven een aardige indruk hoe het jullie vergaat. Je leert, behalve een onderzoek opzetten ook overleven.
    Ik had nog nooit cacaovruchten gezien, mooi kiekje.
    Succes met het onderzoek en met jullie natuurlijk.

  • 02 Maart 2009 - 09:27

    Luit:

    He Nik, ben jij even blij dat je geen last van de financiele crisis hebt! Het is hier vreselijk, goed om te horen dat dat daar niet zo is. Succes met je onderzoek!

    Kus,
    Luit

  • 03 Maart 2009 - 08:05

    Jordi En Anne:

    Lekker he, pure cacaobonen? Wij merken in Japan ook niet zoveel van de crisis. Sterker nog, we draaien er ontzettend veel geld doorheen.

    Leuk dat je deze blog weer tot leven hebt geroepen. Ziet er tropisch uit daar, veel plezier en succes nog!

  • 05 Maart 2009 - 17:48

    Ellen Boot:

    Het lijkt op het leven in sulawesi,geen stres geen geld zorgen maar wel een mooie natuur,en rustige mensen om je heen.Leuk je foto´s te zien.Een beetje jaloers ben ik wel!!

    Doei, tot het volgende bericht. Ellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

ik ga er weer vandoor, dit keer Guatemala, met als doel daar mijn bachelor onderzoek in praktijk te brengen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 38838

Voorgaande reizen:

25 Januari 2009 - 27 April 2009

veldwerk Guatemala

04 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Peru

Landen bezocht: