the dark side of Bolivia - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Nikki - WaarBenJij.nu the dark side of Bolivia - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Nikki - WaarBenJij.nu

the dark side of Bolivia

Door: nik

Blijf op de hoogte en volg Nikki

17 April 2006 | Bolivia, La Paz

Oke, 3 dagen geleden is gebeurd waar je als reiziger constant voor vreest: Ik ben beroofd. Zat in een internet cafe en let 5 min niet op, tas weg! Alles zat daarin, mn camera, de cds waar al mn fotos van de afgelopen 2,5 maand op stonden. Mn dagboek, met al mn gedachten en herinneringen en briefjes en emailadressen van mensen die ik ontmoet heb, mn agenda, mn nieuwe coole zonnebril, trui, etc.
Mn dagboek vind ik echt het allerallerergste, zoiets is niet verzekerd, dat krijg ik nooite meer terug.
5 minuten na ik merkte dat mn tas weg was viel in heel copacabana de elektriciteit uit. Ik naar het politie bureau om aangifte te doen. Zat ik daar hysterisch bij kaarslicht in half Spaans aangifte te doen. Even later gaat die agent (hij leek me nogal dyslectisch) op een prehistorische typmachine mn aangifte formulier zitten tikken. Hij neemt lekker de tijd en komt er halverwege achter dat er iets mis is en begint rustig opnieuw. Ahwell, alles is geregeld uiteindelijk. De grap was dat het goede vrijdag was. Voor mij niet bepaald.
Ik ben gister in La Paz aangekomen en ben onder de indruk van deze stad, het is heel druk en leuk en anders dan waar ik tot nu toe geweest ben. Het maakt mn beeld van Bolivia wel weer wat positiever, ik geniet nog steeds van alles wat ik doe en al mn ervaringen tot nu toe, dat kan geen mens meer van me afnemen. Ik probeer positief te blijven, het is niet het einde van de wereld! Gelukkig kan ik een deel van mn foto's terug krijgen, maar de 2 maanden cusco zijn wel echt weg. Gelukkig ga ik nog even terug naar cusco en kan ik wat foto's overdoen.
Mn paspoort en rijbewijs lagen in mn hostel dus die heb ik nog.
Gister met Elisabeth gaan drinken in La Paz, was heel gezellig en er zitten ook veel leuke mensen in ons hostel.
Vandaag een nieuwe camera gekocht, alles is toch verzekerd. En een nieuw dagboek, ik ga gewoon verder.
Ik kan me nog wel een tijdje in deze stad vermaken, alles is zooo bizar anders, niet uit te leggen.
Hierna naar de jungle, eindelijk..
Maak jullie geen zorgen over mij, ik red me wel en leer van alles om me heen.
ciaooo, besos de Nikita

  • 18 April 2006 - 15:13

    Hiske:

    heej wijffie, nou das echt flink balen zeg, maar ik heb ook nog niemand uit zuid-amerika terug horen komen zonder beroofd te zijn, en zo te lezen relativeer je het aardig. Maar balen blijft het....

  • 18 April 2006 - 15:59

    Jones:

    klasse, zoals je er mee om gaat. Keep the spirit alive! holaholahola inca cola!

  • 19 April 2006 - 11:41

    Sopje:

    arm schaapje! echt genaaid! maja, iid live goes on niemand kan jou stelen! Denk veel aan je! Liefs

  • 19 April 2006 - 12:54

    Ellen Boot:

    Gewoon door gaan nik,en blijf van alles genieten.
    Een ieder maakt dit wel eens mee.Alles aan de ketting houden.
    groetjes.

  • 19 April 2006 - 13:53

    AD:

    Wat een 'slechte vrijdag'..
    Wanneer kom je weer richting kikkerland? geven we wel een welcome home party :).
    Groetjes AD

  • 19 April 2006 - 13:57

    AD:

    En nog heeel veel plezier met je reis. En je komt er wel weer bovenop, sonde van die foto's wel vet dat je ze overnieuw gaat maken. veel plezier, maak veel spiegel mozaik overal (is mooi!) en blijf zulke goede verhalen schrijven!

  • 24 April 2006 - 09:15

    Luitzen:

    Klote :@

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

ik ga er weer vandoor, dit keer Guatemala, met als doel daar mijn bachelor onderzoek in praktijk te brengen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 38831

Voorgaande reizen:

25 Januari 2009 - 27 April 2009

veldwerk Guatemala

04 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Peru

Landen bezocht: