Hola - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Nikki - WaarBenJij.nu Hola - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Nikki - WaarBenJij.nu

Hola

Door: Nik

Blijf op de hoogte en volg Nikki

01 Februari 2009 | Guatemala, Guatemala-stad

Alweer een week in dit prachtige deel van de wereld. Mexico was mooi en vooral heel groot, ik heb het gevoel dat Guatemala wat overichtelijker is.
Ik ben sinds gister in Xela, hier gaan we 3 weken ons Spaans vebeteren zodat we straks ons onderzoek uit kunnen voeren in La Florida.
In Mexico heel wat grappige mensen ontmoet. Een wat ouder Nederlands echtpaar, waarvan de vrouw het steeds had over de snorren van de machomannen hier. Toen ze de bar waar we waren verlieten zei ze tegen ons: ´Ik hoop dat jullie vinden waar je naar opzoek bent, wellicht is dat een snor!´ Ik heb bedankt en gezegd dat ik al een snor in Nederland heb.
In Mexico City hebben we het antropologie museum bezocht, wat erg groot en mooi was. Iedereen zegt dat als je daar geweest bent je geen ander museum meer hoeft te zien in Mexico want dat omvat zo ongeveer alles.
Verder hebben we de op 3 na grootste piramides van de wereld gezien en beklommen! Deze stad van piramides, Teotihuacan genaamd, zijn door de Azteken gebouwd maar het is niet bekend door wie precies en wanneer.
Verder hebben we veel tijd in bussen doorgebracht, wat natuurlijk mooie uitichten met zich meebrengt.
Nu is het tijd om de stad te verkennen waar we de komende 3 weken zullen verblijven, de zon schijnt en de stad komt gemoedelijk op me over dus dat voorspelt veel goeds..
Hasta Luego!
Beso, Nikki


  • 01 Februari 2009 - 15:43

    Randy:

    en daarbij dan ook wel een hele goede snor! ; )

    goed om te lezen dat je je vermaakt! Liefs, Randy.

  • 01 Februari 2009 - 18:09

    Chris:

    Ola Pikkie,

    Coolio verhalen...:-)!
    Ik ben stiekend jaloers als ik het allemaal lees... Ik ga ook per direct mijn snor laten staan... Zodat ik straks als je terug bent een enorme macho heb... Heel veel plezier nog aldaar en hou ons op de hoogte:-)!
    Dikke Kus Chris

  • 01 Februari 2009 - 18:18

    Elisabeth:

    Pik! Hou me op de hoogte!! Leuk om te lezen. xx

  • 02 Februari 2009 - 10:36

    Lotte:

    Dag lieve Nikki,

    blij te lezen dat het goed met je gaat! Geniet ervan,
    kus

  • 02 Februari 2009 - 10:49

    Luitzen:

    Dat zit wel snor zo te horen. :)


  • 02 Februari 2009 - 15:18

    Hildegard:

    Lieve Nikje,

    Fijn dat je zulke positieve berichten stuurt.Met Maya gaat het ook prima in Devon, ze gaat een paar dagen naar Londen. Het is daar niet meer zo duur.

    Liefs,
    Hildegard

  • 02 Februari 2009 - 22:00

    Esther:

    Lieve pik,

    fijn om bericht van je te lezen..En relaxed dat je nu even wat tijd hebt op een plek..Take it easy,x

  • 02 Februari 2009 - 23:08

    Dirk:

    Ha lieve Nik,

    Hier alles ook nog steeds prima in je kleine hokje! Ben trots op je :)

    spreek je snel,

    Kus


  • 03 Februari 2009 - 11:56

    Ellen Boot:

    leuk te lezen dat je zoveel bijzondere dingen zie,geniet met volle teugen!! Ik blijf je volgen.

    kus.

  • 04 Februari 2009 - 10:20

    Dorien:

    Heee Nikje!

    Loop je lekker op je chanclas rond te banjeren?

    Ik heb gelijk even al je 'oude' reisverhalen gelezen! Leuk :-)

    Heel veel plezierrr! En mucha suerte! X Dorien

  • 07 Februari 2009 - 09:43

    Jan:

    Hoi Nik,
    Je eerste bericht van 01-02 gelezen,het is weer indrukwekend.Ik ben na mijn terugkomst van de weissensee een week stevig verkouden geweest heb wel gewerkt maar vraag niet hoe.
    De 200 km schaatsen net niet volbracht,laatste ronde niet gedaan omdat het de hele dag sneeuwde en de laatste ronde werd er nuauwlijks nog geveegd dus te gevaarlijk om af te maken,volgende keer beter.Dag Nik, Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Nikki

ik ga er weer vandoor, dit keer Guatemala, met als doel daar mijn bachelor onderzoek in praktijk te brengen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 38839

Voorgaande reizen:

25 Januari 2009 - 27 April 2009

veldwerk Guatemala

04 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Peru

Landen bezocht: