Een land van tegenstellingen - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Nikki - WaarBenJij.nu Een land van tegenstellingen - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Nikki - WaarBenJij.nu

Een land van tegenstellingen

Door: Nik

Blijf op de hoogte en volg Nikki

16 Februari 2009 | Guatemala, Guatemala-stad

Afgelopen week was een week van tegenstellingen. Ik realiseer me dat ik in een land ben wat een hele heftige geschiedenis heeft maar aan de andere kant is het ook zo onvoorstelbaar op het moment dat ik geniet van de mooie landschappen hier en de leuke dingen die er te doen zijn. Ik heb hier afgelopen week 2 films over de burgeroorlog gekeken en op school is een ex-guerilla strijden komen praten over zijn ervaringen. Pas toen ik hem in levende lijve hoorde vertellen dat zijn vrouw en kind van 2 in de jaren 80 verdwenen waren en later dood in een rivier terug gevonden zijn drong het tot me door dat de mensen hier écht veel hebben meegemaakt. Voor mijn vertrek heb ik zoveel gelezen over het conflict en de angst van mensen in dit land maar pas als je persoonlijke verhalen hoort dringt het echt door. Ik zal me echter nooit voor kunnen stellen hoe het is om in zo´n oorlog te leven, daarvoor is het te heftig.
Terug naar het hier en nu, want momenteel gebeuren hier ook veel leuke dingen! Ik heb samen mer Merel het weekend doorgebracht in San Perdo La Laguna, een dorpje aan het meer van Atitlan. Het weer is daar heerlijk en we hebben op het meer gekayakt en erin gezwommen! Het plaatsje is een soort van hippie-paradijs met overal hangmatten en rustige plekken om een biertje te drinken (fotos volgen!).
Mijn laatste week Spaans hier is aangebroken en daarna gaat het onderzoek echt beginnen, ik ben erg benieuwd naar de onderzoekslocatie!
Donderdag ga ik een concert bijwonen met een van de leden van Buena Vista Social Club, lijkt me een leuk afscheid van Xela.
Genoeg voor nu, mijn volgende bericht zal vanuit Colomba zijn.
Liefs, Nikki

  • 19 Februari 2009 - 21:39

    Soof:

    helemaal fijn,
    (en moeilijk)
    ik hou je in de gaten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Nikki

ik ga er weer vandoor, dit keer Guatemala, met als doel daar mijn bachelor onderzoek in praktijk te brengen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 38837

Voorgaande reizen:

25 Januari 2009 - 27 April 2009

veldwerk Guatemala

04 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Peru

Landen bezocht: